Mer förslag och nya erfarenheter,

jy
ujt
Som i nedanstående inlägg så nämnde jag en del planer vi diskuterade. Jag och Jenny hade ett superbra möte i fredags där vi kom fram till massa, även jag fick klarhet i en hel del grejer som är viktiga att veta för mig i mitt arbete som VM. Bland annat vad hon vill ge kunden för känsla. Även andra delar som att få hela sortimentet delaktigt i den här känslan och miljön, då t.ex. SVEA sticker ut bland produkterna - men samtidigt inte. På del delen handlar det om att kategorisera lite i butiken, och hålla en mer yngre del för sig medan det huvudsakliga sortimentet lyfts fram för sig, fortfarande i en retro "Dalarna stil".
Vi pratade även om förbättringar på hemsidan. Vad ska vi göra för att få kunden att återvända hit? Vad kan vara kul att hitta på sidan? Framförallt vill hon att det ska kännas personligt, både stilen och även beskrivningarna av produkterna. Dessutom kom vi fram till en hel del annat som ska finnas med.
Vad jag dock ansåg var viktigast för hennes del att fokusera på nu, är den interna marknadsföringen. I ett företag är det viktigt att alla som jobbar där vet vilka mål som finns, vad varumärket stå för och vart "vi" vill. Då är det även bra om alla jobbar på någorlunda samma sätt, men inte exakt likadant. Skiljer det sig för mycket så kan man däremot tappa mycket kunder. Jenny vill dessutom att det ska vara personlig försäljning. Butikssäljarna ska prata med kunden, ska se vad de har för behov och dessutom kunna merförsälja matchande plagg eller accessoar. Då är det viktigt att få alla i personalen att förstå vikten av detta, framförallt att man kan utvecklas av varandra. Det är faktiskt en hel del företag som inte förstår vikten av detta, eller rentav inte kan den delen vilket leder till att de tappar den viktigaste biten med att ha en butik - försäljning! Säljer man inte så kan man inte ha personal osv. Men även där pratades det om en del lösningar.
Jag fortsätter iallafall att jobba på förstasidor och mallar. Den här veckan ska jag sätta mig med jetshop och se hur det fungerar, för att kunna lägga in mina förändringar på hemsidan. Förhoppningsvis så försvinner inte hela den redan befintliga sidan..
egergr

Selected Style interiör miljö,

Tänkte bara bjussa på en kik på hur Selected Styles fysiska butik i Borlänge ser ut. Vi har kommit fram till att känslan butiken ska ha är "Dalarna". Ni som varit i Dalarna vet vad som menas - just det där lite lantliga myset, shabby chic men ändå inte helvitt osv. Dessutom ska vi även få in en del av hennes café i butiken - som att sälja torrvaror som kaffe, te osv som merförsäljning och presenter. I samband med mörkare tider och julshopping ska det eventuellt bjudas på te och någon kaka. Vi får se, det är iallafall en del planer som satts i rullning.
Min huvudsakliga uppgift nu är först och främst att få butiken i Falun att tala samma språk. Få dit "myspys" rekvisita att ha i fönstret. Dessutom ska vi även utforma annan typ av marknadsföring till butikernas OCH webshoppens fördel. Det vi vill är att de ska marknadsföra varandra, webshopen ska visa bilder från butiken och locka dit kunden, medan butiken ska berätta för kunden att man även på hemsidan kan hitta mycket inspirationsbilder och kommande produkter. Bra för den som absolut vill hålla sig uppdaterad och ajour med vad som komma skall..
egergr
tn
breb
ntrt
mtu
nrtnrtn
ntrn
jtrtn
tnr
nen
g

Förslag på förbättring,

jy
nvnvrg
cvcvv
ytt
Har jobbat med en del undersidor till hemsidan för Selected Style. Tänkte komma fram till fler förslag men bilderna ovan är det jag kommit fram till hittills. Någon som har synpunkter? Vad får ni för känsla, tankar? Vill ni handla? Come on, shoot, jag behöver lite respons!
egergr

RSS 2.0