Mer förslag och nya erfarenheter,


Vi pratade även om förbättringar på hemsidan. Vad ska vi göra för att få kunden att återvända hit? Vad kan vara kul att hitta på sidan? Framförallt vill hon att det ska kännas personligt, både stilen och även beskrivningarna av produkterna. Dessutom kom vi fram till en hel del annat som ska finnas med.
Vad jag dock ansåg var viktigast för hennes del att fokusera på nu, är den interna marknadsföringen. I ett företag är det viktigt att alla som jobbar där vet vilka mål som finns, vad varumärket stå för och vart "vi" vill. Då är det även bra om alla jobbar på någorlunda samma sätt, men inte exakt likadant. Skiljer det sig för mycket så kan man däremot tappa mycket kunder. Jenny vill dessutom att det ska vara personlig försäljning. Butikssäljarna ska prata med kunden, ska se vad de har för behov och dessutom kunna merförsälja matchande plagg eller accessoar. Då är det viktigt att få alla i personalen att förstå vikten av detta, framförallt att man kan utvecklas av varandra. Det är faktiskt en hel del företag som inte förstår vikten av detta, eller rentav inte kan den delen vilket leder till att de tappar den viktigaste biten med att ha en butik - försäljning! Säljer man inte så kan man inte ha personal osv. Men även där pratades det om en del lösningar.
Jag fortsätter iallafall att jobba på förstasidor och mallar. Den här veckan ska jag sätta mig med jetshop och se hur det fungerar, för att kunna lägga in mina förändringar på hemsidan. Förhoppningsvis så försvinner inte hela den redan befintliga sidan..
Selected Style interiör miljö,
Tänkte bara bjussa på en kik på hur Selected Styles fysiska butik i Borlänge ser ut. Vi har kommit fram till att känslan butiken ska ha är "Dalarna". Ni som varit i Dalarna vet vad som menas - just det där lite lantliga myset, shabby chic men ändå inte helvitt osv. Dessutom ska vi även få in en del av hennes café i butiken - som att sälja torrvaror som kaffe, te osv som merförsäljning och presenter. I samband med mörkare tider och julshopping ska det eventuellt bjudas på te och någon kaka. Vi får se, det är iallafall en del planer som satts i rullning.
Min huvudsakliga uppgift nu är först och främst att få butiken i Falun att tala samma språk. Få dit "myspys" rekvisita att ha i fönstret. Dessutom ska vi även utforma annan typ av marknadsföring till butikernas OCH webshoppens fördel. Det vi vill är att de ska marknadsföra varandra, webshopen ska visa bilder från butiken och locka dit kunden, medan butiken ska berätta för kunden att man även på hemsidan kan hitta mycket inspirationsbilder och kommande produkter. Bra för den som absolut vill hålla sig uppdaterad och ajour med vad som komma skall..
Förslag på förbättring,




